Vaga indefinida de transport a França a partir del 25 de setembre

Sindicats francesos han organitzat una roda de premsa per a convocar una vaga indefinida en el sector del transport per carretera a partir del dilluns, 25 de setembre, per a protestar contra la reforma laboral portada a terme per l’ex-ministra d’ocupació, Myriam El Khomri, del llavors president François Hollande, i per les ordenances Macron “que fan que els llocs de treball siguin més flexibles i precaris”, segons denuncien aquestes organitzacions.

Per la seva part, l’actual govern francés s’ha reunit amb els sindicats CGT i FO per a discutir sobre la seva reivindicació en el sector del transport i intentar aconseguir la desconvocatòria de la vaga.

De dur-se a terme finalment la vaga, els sindicats prometen “accions fortes”, que podrien resultar en bloquejos de llocs estratègics, com ara dipòsits de petroli. El secretari general de la federació CGT-Transport, Jerome Verdad, ha advertit que “serà una vaga que tindrà conseqüències molt reals en l’economia francesa”.

La patronal francesa de transport FNTR insisteix que la convocatòria prevista està dirigida a les ordenances de la llei laboral, no al sector del transport de mercaderies en particular.